Latem przychodzi to naturalnie. Piękna pogoda sama zachęca do spacerów i aktywności sportowej na świeżym powietrzu. Pod ręką jest dostatek świeżych warzyw. Nie poprawia sytuacji, że przygnębienie wywołane brakiem słońca skłania do picia większej ilości kaw. Pomimo jednak zimna warto o dobrą formę dbać. Na początek zdrowy ruch, pogoda nie musi być wymówką.



Pora na spacery



Częste dłuższe spacery doskonale pozwolą zadbać o dobrą kondycję. Wygodne buty, ciepła kurtka i można ruszać w drogę! Może być ciężko się zmotywować, ale trudno przecenić, jak ważna jest dobra forma, więc trzeba przemóc lenistwo. Na spacerze szybko zyska się dużo energii i w dodatku dobry humor. Aktywnością mogą być jedynie spacery, ale można także biegać i jeździć na rowerze, jeśli pogoda pozwoli. Dni, których z uwagi na pogodę nie da się wykorzystać na aktywność fizyczną jest bardzo niewiele, nawet zimą.



Ważne jest, co się je



Trzeba rozważnie i świadomie wybierać żywność. Zdrowe odżywianie jest równie ważne dla utrzymania dobrej formy, co i zdrowy ruch, a także i o nie trudniej jest zimą. Chętniej wtedy sięga się po bułeczki, słodycze i kawę. Trzeba jednak tego unikać. Warzywa są przecież i zimą. Można je jeść w surówce, kłaść na kanapki albo pić pyszne i zdrowe soki warzywne. Najlepsze są te robione w domu i spożywane niedługi czas po przygotowaniu. Jak przychodzi ochota na kawę, to zamiast niej można sobie zrobić zieloną herbatę. Kawy i czarnej herbaty najlepiej nie pić za wiele, bo zakwaszają organizm, co innego natomiast zielona herbata. Warto ją pić, ponieważ oczyszcza organizm z toksyn.



Więcej światła



Brak światła wywołuje przygnębienie, a może nawet powodować depresję sezonową. W ciągu dnia warto być jak najwięcej na zewnątrz, gdzie jest widniej niż wewnątrz. Po zmroku trzeba zadbać o dobre oświetlenie w pokojach.



Pamiętać o wypoczynku



Każdego dnia trzeba znaleźć czas, aby odpocząć. Dłuższa przerwa w wykonywaniu obowiązków jest bardzo potrzebna. Wyciszenie, relaks, to odnawia siły fizyczne, ale też poprawia samopoczucie i rozjaśnia umysł. Nie można też zapomnieć o wysypianiu się.



To wszystko pomoże zachować dobrą formę, a że nie jest trudne do wprowadzenia, można zacząć wdrażać te podpowiedzi od dziś. Nie trzeba od razu wszystkiego, można sukcesywnie np. wraz z początkiem każdego nowego tygodnia. Od czego dziś zaczniesz?